مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون

 

کالری‌های موجود در بادام با روکش شکلاتی ممکن است خوشایند کسانی نباشد که مراقب کالری‌های دریافتی خود هستند، اما با این وجود خوردن کمی از آن هرچند وقت یکبار کسی را نمی‌کشد. در این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص میزان کالری‌های این خوراکی‌های خوش طعم کسب کرده و درمی‌یابید که در خصوص این خوراکی‌های خوشمزه چه کاری می‌توانید انجام دهید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.
بادام به عنوان منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی شناخته شده و بهترین ماده‌ی طبیعی حاوی خواص مواد مغذی است. بادام همراه با شکلات ترکیبی حتی سالم‌تر بوده که در دستان شما قرار دارد. به منظور حفظ سلامتی و اجتناب از تجمع کیلوهای غیر ضروری توصیه می‌کنم که بجای شکلات شیری از انواع تیره یا تلخ آن استفاده کنید، به این دلیل که به طور کلی جایگزین سالمی است. کالری‌های موجود هنگامی که با انواع شکلات تلخ مقایسه می‌شود، بسیار تفاوت خواهند کرد، به این دلیل که شکلات شیری حاوی شیر و دیگر مواد جامدی است که به میزان کالری‌ها می‌افزایند. خودتان خواهید دید که چگونه دو نوع شکلات از نظر کالری در نوسان می‌باشند به گونه‌ای که می‌توانید قضاوت کنید که آیا مصرف آن با شکلات تیره بهتر است یا خیر.

اکنون اجازه دهید نگاهی به ارزش‌های غذایی بادام با روکش شکلات شیری یا تیره بیاندازیم که حاوی تمام مواد تشکیل دهنده‌ای است که تعیین خواهد کرد آیا سلامتی بخش است و یا خیر و هرچند وقت به چند وقت می‌توان از آن مصرف نمود.
جدول تغذیه‌ای بادام با روکش شکلات تیره
محتوای تغذیه‌ای میزان = 13 عدد
کالری 220
فیبر 3 گرم
چربی 15 گرم
قند 14 گرم
چربی اشباع شده 6 گرم
کربوهیدرات 19 گرم
کلسترول 5 میلی‌گرم
جدول تغذیه‌ای بادام با روکش شکلات شیری
محتوای تغذیه‌ای میزان = 13 عدد
کالری 332
فیبر 3ر1 گرم
چربی 20 گرم
قند 24 گرم
چربی اشباع شده 10 گرم
کربوهیدرات 1ر30 گرم
کلسترول 4ر6 میلی‌گرم
طرز تهیه‌ی خوراکی‌هایی با استفاده از بادام با روکش شکلاتی
در این بخش برای افراد عاشق شکلات طرز تهیه‌ی دو نوع دسر خوشمزه قرار داده‌ام که البته با بادام با روکش شکلاتی همراه هستند. طرز تهیه‌ی آنها ساده بوده و شما را سر ذوق می‌آورد و هنگامی که نشسته و این ترکیب عالی همراه با آجیل شکلاتی را نظاره می‌کنید، این امر بر شما ثابت می‌شود.
بادام با روکش شکلات شیری همراه با بستنی نارگیلی و آناناس سرخ شده
مواد مورد نیاز
یک بسته بادام با روکش شکلاتی آماده (100 گرم)
2 قاشق (اسکوپ) بستنی نارگیلی (در صورت نداشتن، از بستنی وانیلی و پودر نارگیل استفاده شود)
1 تکه آناناس به صورت دایره‌ای بریده شده
2 قاشق چای خوری برگ نعناع
طرز تهیه
برای شروع کار، از یک ماهی‌تابه‌ی نچسب یا تفلون استفاده کرده و به آرامی آناناس خود را سرخ کنید. از هیچ گونه روغن و یا هیچ ماده‌ای برای این کار استفاده ننمایید. هنگامی که ماهی‌تابه گرم شد، آناناس خود را درون آن گذاشته و پس از 20 ثانیه آن را برگردانید، هنگامی که آن را برمی‌گردانید اطمینان حاصل کنید که خوب و قهوه‌ای شده باشد. سپس آن را بیرون آورده و درون بشقابی گذاشته و صبر کنید تا خنک شود. آنگاه دو اسکوپ (قاشق مخصوص بستنی) بستنی نارگیلی را برداشته و آنها را درون بشقاب بگذارید. آناناس خود را به دو نیم کرده به طوری که دو تکه‌ی نیم‌دایره‌ی هم اندازه بدست آید. در آخر مقداری بادام با روکش شکلاتی (حدود 8 عدد) را روی بستنی ریخته و در نهایت آن را با برگ نعناع تزئین کنید.
بادام با روکش شکلات تیره با طعم پرتقالی
مواد مورد نیاز
2 عدد شکلات تیره‌ی میله‌ای
1 فنجان بادام
1 عدد قالب با تورفتگی‌های دایره‌ای
3 عدد پرتقال بزرگ
رنده
1 قاشق غذاخوری کره‌ی بدون نمک
طرز تهیه
با استفاده از رنده، ابتدا پرتقال را برداشته و پوست آن را به آرامی رنده کرده و "1" /"2" فنجان از این پوست تهیه کنید، آن را به کناری گذاشته و سپس با استفاده از آب میوه گیر، آب پرتقال را گرفته و آن را نیز به کناری بگذارید. اکنون شکلات تیره را ذوب کنید، به این صورت که ظرف گود بزرگی برداشته و آن را از نیمه آب جوش کرده و کاسه‌ی شیشه‌ای را درون این ظرف آب جوش فرو کرده به گونه‌ای که آب تنها تا نیمه‌ی این کاسه‌ی شیشه‌ای بالا آید و به لبه‌ی کاسه نرسد. شکلات‌های تیره‌ی خود را که خرد و قطعه قطعه کرده‌اید درون این کاسه گذاشته و با حرارت متوسط اجازه دهید با استفاده از آب گرم زیر آن به آرامی ذوب شوند. هنگامی که شروع به ذوب شدن کردند، یک قاشق غذاخوری کره‌ی خود را درون آن ریخته به آرامی آنها را مخلوط کرده تا به طور کامل با شکلات تیره حل شوند. پیش از انجام اقدام بعد آن را از روی اجاق بردارید.
پیش از آنکه محتویات کاسه را درون قالب بریزید، 1 فنجان آب پرتقال و حدود دو قاشق غذاخوری پوست رنده شده‌ی پرتقال درون آن ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سپس به آرامی در وسط هر کدام از قالبهای دایره‌ای که این مخلوط درون آن قرار دارد، یک عدد بادام قرار دهید. می‌توانید بجای انگشت از خلال دندان جهت فرو بردن هر بادام استفاده کنید. قالب را درون یخچال گذاشته و اجازه دهید به مدت 2 ساعت خنک شده و پس از آن شکلات تیره‌ی با طعم پرتقال شما آماده‌ی نوش جان کردن خواهد بود.
کالری‌های موجود در بادام با روکش شکلاتی نباید شما را در این تگنا قرار داده و از خود بپرسید که آیا باید از این خوراکی خوشمزه مصرف کنید و یا خیر. کمی سرزنده بوده و اجازه دهید هر از چند وقتی از این خوراکی خوشمزه بهره ببرید. فقط اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از این خوراکی وسوسه برانگیز مصرف نکنید. فردای توأم با سلامتی را برای شما آرزومندیم.